dinsdag 3 maart 2009

Verander je leven,


begin bij jezelf.

Of zoiets toch.

Het is een feit dat ik mij al lang niet goed voel.
Poor, stupid and ugly, ik heb het er al eens over gehad.

Soms heb je dan een extra duw nodig om je leven terug bij elkaar te rapen.
Om terug te vechten en te laten zien dat je het wél kan.
Dat je wél iets waard bent.

In mijn geval is dat de vaststelling dat ik, sinds de komst van de kinderen, amper een twintigtal foto's heb waar ik samen met hen opsta, en dit op een totaal van meerdere duizenden foto's.
Omdat ik er altijd wel voor zorg dat ik de foto's trek.
Of altijd verdwijn op de momenten dat er foto's worden getrokken.

En de opmerking van grotebroer, de-waarheid-uit-de-kindermond-komende, dat ik toch wel een dikke buik heb en of daar dan misschien weer een babietje in zit?

Niet te vergeten de verschrikkelijke vernederingen telkens ik een nieuwe garderobe nodig had.

Of gewoon het gevoel dat de "ik" die in dit lijf zit, niet overeenkomt bij het beeld dat dit lijf oproept als je het ziet.

Soit, ik ben te dik, te lelijk, en ik ben het beu!

Duhus, start ik donderdag aan een nieuw leven.

Voor- en tegenstanders genoeg, ik heb mij in ieder geval genoeg geïnformeerd en laat mij ook begeleiden, dus kom maar op met jullie commentaren, ze kunnen mij niet deren.

Ik ga ervoor!!!

Donderdag start ik met het Kyalin proteïnedieet en mijn eerste streefdoel is een gewicht dat maar uit twee cijfers bestaat in plaats van drie.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als het een troost mag zijn, ook ik ben van maandag op dieet. Ook ik tracht naar die twee cijfers. Ik moet zeggen dat ik nog steeds na het me eens op zondag gewogen te hebbeN,in choque ben! Ik had beter wat eerder op de weegschaal gaan staan. De reden waarom ik me nu toch eens ging wegen was een negatieve commentaar die ik kreeg. Veel succes en sterkte in ieder geval!!
onbegrijpelijke

zapnimf zei

Schoon voornemen.
Maar of het je leven zal veranderen?

Anoniem zei

Veel succes ermee en ik ga er ook eens terug iets aan proberen te doen: meer bewegen, gezonder leven. Ik was al goed bezig en ben vorig jaar 10 kilo afgevallen, maar helaas is het terug half om zeep :-S dus terug knokken. We kunnen elkaar wat oppeppen en steunen. De wilskracht neemt helaas niet altijd toe bij (de me zeer gekende) opmerkingen van de kids over de dikke buik en ik heb weer meer en meer buien van "frusti-fretten" :'( dus op naar een gezonder leven, voor jou èn mij! Hier helpt het wel om meer fruit te eten en drinken: verse sapjes zijn super ... en ze geven nog positieve energie ook. 'k Zal er straks nog eens eentje (met kiwi, sinaasappel en witte druiven) voor de hele kroost maken zie.
Doe dat goed daar en we gaan elkaar aanmoedigen hè!