donderdag 3 januari 2008

Big girl

Gekregen voor Kerst van TB: de CD van Mika (Life in Cartoon Motion).

"You love it or hate it" is wel het minste wat je van zijn liedjes kan zeggen. Door de ene bejubeld, door de andere afgedaan als totally gay en dus complete foute muziek. Ik behoor al van in het prille begin tot de onvoorwaardelijke fans. Gewoon, omdat ik zo vrolijk word van zijn happy popdeuntjes. En tot nader order is dat volgens mij het enige en vooral het belangrijkste waarvoor popdeuntjes gemaakt zijn: om mensen vrolijk te maken. Nah!

Eerst was er "Grace Kelly", één van de nu al klassiekers onder de meebrulnummers voor in de wagen of onder de douche!

"Relax" was deze zomer het favoriete nummer van grotebroer, die er "wiewax" van maakte.

"Love Today" was een beetje een tegenvaller, maar met zijn "Big Girl" heeft Mika mij voor eens en altijd voor hem gewonnen. Want als ik in de spiegel zie, zie ik zelf ook een "Big Girl". Meestal heb ik daar geen problemen mee. Maar soms, vaak, toch wel. En dan is dit liedje net datgene dat ik nodig heb om mijn gedeukt zelfbeeld wat op te krikken.

Geen opmerkingen: