woensdag 16 januari 2008

Het einde van Harry Potter

Hij is uit. Harry Potter en de Relieken van de Dood. De laatste twee zinnen kende ik al. Nieuwsgierig als ik was, had ik die al gelezen tijdens een bezoek aan de boekhandel. Ze waren voor allerlei interpretaties vatbaar en wekenlang had ik gefantaseerd over mogelijke plotwendingen en mysteries die tot het einde van Harry Potter zouden leiden.

Het is mooi geweest. De cirkel is rond, zoals ze zeggen. Maar ik blijf toch achter met een wrang gevoel. Het laatste boek werkte mooi naar een prachtige apotheose toe, maar zakte in de laatste 30 bladzijden als een pudding in elkaar. Ongeloofwaardig en te ver gezocht is wel het minste wat ik erover kan zeggen. Jammer. Héél jammer.

En nu is het doek gevallen: Harry Potter is ten einde. Correctie: het verhaal “Harry Potter” dus. Want het zou toch niet mooi zijn van mij om hier op mijn blogje het grote geheim openbaar te maken. Of hij dus nog leeft of niet, is aan u om te ontdekken. Door het boek zelf te lezen of te surfen naar hier . Niet iedereen kan immers even goed een geheim bewaren als ik.

Geen opmerkingen: