maandag 28 januari 2008

1 jaar!



Het eerste verjaardagsfeestje is achter de rug, oef! Zaterdag had ik het geniale plan om zelf de taarten te bakken voor het feest zondag. Kwestie van eens iets anders te eten dan altijd maar dezelfde biscuitfruittaart van bij de bakker. En daarbij, ik vond dat ze daar veel te veel geld voor durfden vragen. Wat zij konden, zou ik ook wel kunnen en misschien nog wel veel beter. Dikke puh!

Het kon niet misgaan, het zou niet misgaan en het mocht niet misgaan.

Zoals het een echte Bridget Jones-kloon als ik betaamt, ging het dus wel mis. En niet een klein beetje, al is dat het understatement van deze week.

Na 4 uur zweten en zwoegen in de keuken had ik dit resultaat:

De chocoladetaart wilde niet rijzen en eindigde als een platte, harde en loodzware koek waarmee je zelfs Mister Universe van zijn sokken kon meppen.

De bananentaart mislukte nog voor ik er zelfs maar aan kon beginnen nadat de bodem na een nacht opstijven in de ijskast in honderden stukken verkruimelde terwijl ik hem ontvormde.

Goddank liet mijn gevestigde waarde mij toch niet in de steek: de tiramisucake lukte wonderwel en zakte deze keer eens niet terug in nadat ik hem uit de oven had gehaald.


En dus besloot ik zondagochtend nog vlug een cake uit mijn hoed tevoorschijn te toveren. Het recept was bijgesloten bij de nieuwe taartvorm die ik zaterdag in allerijl had gekocht. Het resultaat, mits wat creatieve impulsiviteit mijnentwege, was dit: amandelcake met gepocheerde peren en slagroom.



Hoeft het gezegd dat de reservefruittaart die we toch nog bij de bakker haalden, onaangeroerd in de diepvries is beland voor het volgende feestje?

Ik ben stiekem wel heel erg trots op mezelf en de complimentjes deden meer dan deugd!

Kleinebroer vond het allemaal wat te overweldigend, grotebroer vond het dan weer geweldig en wij zuchten vol nostalgie omdat het morgen alweer dag op dag 1 jaar geleden is dat we vol spanning naar het ziekenhuis reden om ons tweede wondertje te verwelkomen.

Gelukkige verjaardag kleinebroer!

1 opmerking:

Lies zei

Mmmm, het ziet er toch wel erg lekker uit hoor. Daar mag je echt wel fier op zijn !