zondag 29 juni 2008

Op kamp

Benieuwd hoe grotebroer het ervan af bracht tijdens zijn nachtje kamperen op school?

Een beknopt verslag en enkele leuke foto's (wie vindt grotebroer?) vinden jullie HIER.

Tegen 22u30 sliep hij eindelijk in. Tegen 2u30 was hij terug klaarwakker door de muggen (waar hij toch zo bang van is, domme mama die dat vergeten te melden was tegen de juf), om dan de verdere nacht slechts hazeslaapjes te doen tot het alweer (veel te vroeg) licht werd. Toen ik hem woensdagmiddag naar boven bracht, sliep hij halverwege de trap al in mijn armen, het arm schaap.

Ongelooflijk ook hoe de juf alweer haar uiterste best heeft gedaan om zijn slaapritme te respecteren (door het gedetailleerd instructieblad dat ik haar op verzoek had meegegeven). Vermits grotebroer nog altijd in slaap valt met zijn Winnie The Pooh-projector, mocht ik hem meegeven. Achteraf blijkt dat ze er met alle kindjes samen naar gekeken en geluisterd hebben en dat ze het allemaal heel leuk vonden. Sommige kindjes hebben zelfs ook al zoiets gevraagd aan hun ouders, nu maar hopen dat ik daar geen problemen mee ga krijgen.

Maar hij vond het dus leuk en dat vinden wij het voornaamste. Hij heeft ons wel heel erg gemist (tot in de ruimte, voorbij de hemel en helemaal terug tot in Australië), was even verdrietig, maar wilde toch proberen om het leuk te vinden en is dan maar heel flink gebleven.

En of wij dat flink vinden, we zijn trots op onze jongen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Fijn dat hij het leuk vond.

Zo'n instructiebladen geef ik ook mee met oudste zoon, en die helpen altijd geweldig. Zo zeer zelfs, dat hij er dit jaar ter plekke niet meer naar gekeken heeft :-)

Een goeie, betrokken, open, geïnteresseerde juf, die rekening houdt met de eigenheden van het kind en de expertise van de ouders is goud waard. Tot nu toe hadden wij er in de Zeppelin ook telkens. Verschil tussen halen of falen...