dinsdag 2 december 2008

Petit Papa Noël

Ja, sorry, maar deze wil ik jullie ook niet onthouden.

Zeemzoeterig, kitsch all-over, maar het is wel hét favoriete slaapliedje van kleinebroer op dit ogenblik. Om maar te zeggen dat klassiekers het altijd goed blijven doen.

En ik mijmer weg, naar de tijd toen ik zelf nog kind was. Op logement bij mijn lievelingstante, met een grote tas zelfgemaakte warme chocomelk, net uit bad en lekker weggedoken in een veel te grote badjas. Veel te laat mogen opblijven om toch maar de kerstman te kunnen horen of zien, een kerstboom vol engelenhaar en met échte kaarsen (I know, dat daar geen ongelukken gebeurd zijn, is een mirakel). Bergen cadeautjes en veel te veel snoep.

Ik word gelukkig als ik dit hoor en nog veel gelukkiger als ik zie hoe nu ook mijn kinderen hun eigen herinneringen zullen hebben aan dit liedje.

Niet te vlug wegklikken, de meesten gaan pas vanaf seconde 35 het liedje herkennen.

1 opmerking:

Unknown zei

Hey,
Weliswaar mooi het lied en de muziek maar het is de eerste keer dat ik het hoor.:-(

Op je vorige blog... Wij zingen ook maar dan wil mijn zoon altijd opnieuw dezelfde liedjes zoals, echte dromen zijn bedrog of Belgieeeeeeee en voordat de bom valt en heal the world ....Soms zing ik een slaapliedje dat mijn bomma vroeger zo mooi kon zingen. Ik kreeg dan tranen in mijn ogen , zo mooi zong ze het." Goedenavond, goedenacht.Slaap nu rustig en zacht. Van het spelen zooo moe, sluit uw oogskes nu toeeeee. Morgenvroeeg, wil de heer, wekt uw moeder u weer. Morgenvroeeg , wil de heer, wekt uw moeder u weer. Zelfs nu ik het typ, krijg ik bij de herinnering weer dat kippevel gevoel...

Onbegrijpelijke